torsdag den 7. februar 2008

To nye kurser skudt i gang


Så blev vores nye undervisningstilbud skudt i gang. Et Alpha-kursus, som er et introduktionskursus til den kristne tro, og Mønsterbryderkurset "Velkommen til virkeligheden - om mønsterbrydningens mulige kunst".
Sidstnævnte er et selvhjælpskursus, baseret på 12-trinsmodellen, som giver hjælp og redskaber til at få gjort op med dårlige vaner og destruktive mønstre. På de to kurser deltager hhv. 8 og 20 deltagere, foruden gruppeledere og undervisere. Såvel deltagere som gruppeledere var meget tilfredse med aftenen og ser frem til næste uges kursusaften.

Alle aftener starter med fællesspisning og samvær. Interesserede i kurserne kan kontakt kirkens præst for nærmere aftale.


3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Sorry. Det er med sorg, jeg ser at baptisterne nu også aber efter et par gamle alkoholiker fra 1935, med et tolv trins program, som er meget lig med. sorry

må i følge jeres gud
mvh en Anonym Alkoholiker

Anonym sagde ...

Kære "Anonym".

Jeg har selv været på "12 trins" kursus og fundet at Gud bruger dette i mit liv.
Hvis du vil, må du meget gerne uddybe din sorg over dette tiltag.

Kærlig hilsen
Erik Kristiansen

Anonym sagde ...

Det er med stor tilfredshed og glæde, at jeg må konstatere, at jeg allerede efter de to første omgange af '12 trins programmet' føler, at jeg har mulighed for at komme endu videre med mit liv, end jeg i min vildeste fantasi havde forestillet mig. Hvad kan det ikke ende med, når vi engang er nået til vejs ende. Med "Jobs Bog" i den ene hånd og "Lars Due-Christensens" meget velskrevede bog i den anden, synes her at være lagt op til nogle forventninger til fremtiden, som jeg i skrivende stund ikke mener er urealistiske. Tak for det gode initiativ.
Med venlig hilsen
Niels
'med en tro som et sennepskorn'.